Erik Juhler Historien Om Temp Team (1)
Tilbake til alle artikler,

Historien om Erik Juhler

- og etableringen av Temp-Team

Drømmen om å ha innflytelse på sin egen arbeidshverdag fikk i 1979 Erik Juhler til å ta de første skrittene og etablere Temp-Team. 

Med seg hadde han solid erfaring fra næringslivet og bevisstheten om hvor stor forskjell det gjør for mennesker å oppleve at deres bidrag til arbeidsmarkedet har verdi.

I et sparsomt møblert kontorfellesskap på Vesterbrogade i København dannet den bankutdannede gründeren de første rammene for Temp-Team sammen med to kolleger.

"Vi startet veldig beskjedent, og jeg var selv ute som vikar flere ganger. Det var en god måte å lære virksomheten å kjenne på," minnes Erik Juhler om den spede begynnelsen.

Tøff oppstart

Det var en tid da rekrutteringstjenester ennå ikke hadde fått fotfeste i markedet, og den lille virksomheten måtte derfor gjennom noen tøffe oppstartsår.

"Jeg husker at vi satt i et krisemøte og sa 'hva gjør vi nå?'. Vi hadde annonsert i Erhvervsbladet, og ingenting skjedde. Jeg foreslo at vi skulle prøve å bruke telefonen. Så kikket vi på hverandre, for det var egentlig ikke noen som hadde lyst til å prøve det. Det var for skummelt," forteller Erik Juhler, som til slutt tok ledelsen siden forslaget tross alt var hans. Og det ga resultater:

"Den andre samtalen resulterte faktisk i en ordre på en vikar. Da innså jeg virkelig hvor viktig verktøy telefonen var. Men jeg fant senere ut at det er enda viktigere med kundebesøk om man skal levere en skikkelig tjeneste."

Nye ambisjoner

Med et vedvarende fokus på å alltid ha mennesket i sentrum og en disiplinert og målrettet arbeidsinnsats, vokste Temp-Team i løpet av noen få år til å bli en sunn virksomhet, og det lille Vesterbro-kontoret ble byttet ut med et større på Ny Østergade.

Temp-Team vokste fort. Først med engasjerte medarbeidere på flere adresser i København, og senere med avdelinger i Aarhus, Odense og etter hvert flere danske og utenlandske byer. I dag er Temp-Team representert med kontorer i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Klar misjon

Erik Juhlers misjon har vært tydelig fra starten av: å koble mennesker med de riktige jobbene, slik at både enkeltpersoner og bedrifter vokser.

"I dette markedet kan jo alle begynne å konkurrere på pris. Men når det gjelder noe så alvorlig som en jobb, er det viktig for meg å også se på kvalitet. Vi skal være veldig nøye på å vurdere hvilke mennesker som passer til hvilke jobber."

Det har fra dag én betydd at fokuset har vært å skape relasjoner til hver enkelt kunde. Også i dagens digitaliserte verden er det en verdi som Temp-Team ikke går på kompromiss med. Erik Juhler så raskt hvordan det personlige møtet bidro til å skape de beste resultatene.

Temp-Teams kvaliteter

Ærlighet og troverdighet er en del av kvalitetsmerket som Temp-Teams grunnlegger har brukt som retningslinje fra starten. Kvalitet er ikke noe vi snakker om – det er noe vi leverer.

"Vi skal være grundige. Vi skal sette oss nøye inn i hva den aktuelle kandidaten har av ambisjoner og vil trives godt med. Det er verdt å bruke tid på, for feilansettelser og feilrekrutteringer gjør vondt både for de menneskene det gjelder og for bedriften det påvirker," forklarer han.

Med Erik Juhlers direkte og anerkjennende tilnærming til sine dedikerte og lojale medarbeidere, har verdiene naturlig spredt seg i alle lag av organisasjonen gjennom årene. Temp-Team er derfor kjent for at våre medarbeidere møter alle kunder på øyenhøyde og tar seg tid til å finne den beste løsningen for den enkelte.

Erik Juhler er fortsatt aktiv i oppfølgingen av virksomheten og arbeider som styreleder i Juhler Holding A/S i Danmark, som eier den norske virksomheten.

Les mer om hvordan vi kan hjelpe deg med rekruttering

Del:

Temp-Team i Norge

Det første kontoret i Norge ble etablert i 1985, og har i dag vokst til 15 velfungerende avdelinger fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Temp-Team Norge har 55 ansatte som gjennomfører ca. 300 rekrutteringer årlig. I tillegg har vi mer enn 500 utleide ansatte hver dag.

Om oss